پنجره دوجداره چیست؟ + مزایا و خرید پنجره دوجداره
نوشته شده توسط : نت نیوز



سال هاست که با کمک علم و فناوری پیشرفته نوع جدیدی از پنجره های سنتی در بازار وجود دارد که با ارائه پنجره های دوجداره آسایش و آرامش بی نظیری را برای ساکنان آپارتمان های محله های پرتردد فراهم می کند. در واقع پنجره های دوجداره نوعی عایق صوتی و حرارتی هستند که به میزان قابل توجهی از هدر رفتن انرژی و انتقال صدا در ساختمان جلوگیری می کنند.

پنجره دوجداره چیست؟

برخلاف درب و پنجره های قدیمی که اغلب به صورت پروفیل فلزی تولید می شوند و علاوه بر سنگین شدن ساختمان و زنگ زدن به مرور زمان تحت تاثیر هوا، اکنون پنجره های دوبل با پروفیل UPVC وارد بازار شده است. در برابر تغییرات آب و هوایی مقاوم بوده و کیفیت بالایی دارند. بنابراین در حال حاضر از این پنجره ها در اکثر ساختمان ها به عنوان یک ماده عایق مناسب برای جلوگیری از ورود صدا و اتلاف انرژی استفاده می شود.



ویژگی های پنجره های دوجداره

این نوع پنجره ها از پنل های یو پی وی سی دو جداره ساخته می شوند. در واقع UPVC جایگزینی برای آلیاژهای غیرفلزی و فلزی است که برای ساخت درب و پنجره استفاده می شود. از ویژگی های اصلی درب و پنجره های پی وی سی می توان به قابلیت تغییر زیاد، ظاهر و عدم کارایی اشاره کرد.

ساختار اصلی پنجره های UPVC بر اساس شیشه های دوجداره به کار رفته در آنها می باشد. در این نوع پنجره دوجداره دو یا چند لایه شیشه با یک نوار جداکننده که سرتاسر آن چسبانده شده از یکدیگر جدا شده و فضای بین شیشه های چند جداره با گاز آرگون، هوا یا گاز SF6 پر می شود.

اسپیسرها عمدتاً از آلومینیوم ساخته شده اند که با مواد سیلیکاژل پر شده اند که در واقع نوعی رطوبت گیر است و این باعث می شود که رطوبت بین شیشه ها باقی نماند.



مزایای پنجره های دوجداره

شیشه دوجداره مزایای زیادی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

شکستن هر دو لایه به نیرو و وزن زیادی نیاز دارد. بنابراین انواع پنجره دوجداره از محافظت زیادی برخوردار هستند.

فضای بین فنجان های پر شده با گاز آرگون در واقع عایق حرارتی ایجاد می کند و از خروج گرما از داخل ساختمان به بیرون جلوگیری می کند. پنجره های دوجداره گرما را در فصل سرما حفظ می کنند و در فصل گرما از آن محافظت می کنند.

نصب شیشه دوجداره از هدر رفتن انرژی و هزینه های مربوطه جلوگیری می کند.

این پنجره علاوه بر اینکه نوعی عایق حرارتی محسوب می شود، از ورود آلودگی صوتی به داخل ساختمان جلوگیری می کند. در واقع پنجره های دوجداره صدا را از بین می برد و محیطی آرام را برای ساکنین ساختمان ایجاد می کند.

پنجره دوجداره بسیار راحت تمیز می شود و نیازی به رنگ آمیزی ندارد.

به داخل پنجره های دوجداره گرد و غبار به هیچ عنوان نفوذ نمی کند و مقاومت بسیار بالایی در برابر نفوذ آب دارند.

پنجره های دوجداره UPVC در برابر تغییرات جوی بسیار مقاوم بوده و به هیچ وجه تغییر شکل نخواهند داد.

استفاده از پنجره های پلاستیکی هزینه گرمایش و سرمایش ساختمان را کاهش می دهد و در نتیجه مقرون به صرفه است.

از آنجایی که این محصول کاملاً مهر و موم شده است، از ورود آب حتی در هنگام باران شدید جلوگیری می کند.

آب بندی پنجره ها از ورود گرد و غبار به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

پنجره ها در برابر اشعه ماوراء بنفش بسیار مقاوم هستند و از ورود آن ها به داخل ساختمان جلوگیری کرده و اثرات مضر آن را از بین می برند.

عمر طولانی و پایداری این محصول امکان دور انداختن شیشه های دوجداره و استفاده مجدد از آن ها را پس از تعمیر فراهم کرده است که این یکی از ویژگی های خاص پنجره های دوجداره می باشد.

یکی دیگر از مزایای پنجره های دوجداره ضد حریق بودن آنهاست. به علاوه در برابر مواد خورنده مانند اسیدها و بازها و سایر مواد شیمیایی و همچنین خوردگی بسیار مقاوم هستند.

پنجره های دوجداره مقرون به صرفه هستند.

 

انواع پنجره های دوجداره

مدل کشویی

این مدل از پنجره دوجداره به صورت ریلی باز و بسته می شود و برای باز شدن در سمت چپ یا راست قابل طراحی و ساخت می باشد. دارای دو نوع ریل تک و دوتایی می باشند.

مدل باز یک طرفه

در این مدل پنجره فقط در یک جهت با لولا باز و بسته می شود. این یکی از پرطرفدارترین انواع درب و پنجره دوجداره است که اغلب مردم از آن استفاده می کنند.

مدل فرانسوی یک میلیون قابل حمل دارد

پنجره ها دارای پوزه های متحرکی هستند که با یکی باز می شوند. همچنین به عنوان یکی از منحصر به فرد ترین سبک های پنجره با عملکرد عالی در نظر گرفته می شود.

مدل فولکس واگن

در این مدل پنجره پی وی سی، پنجره ها مانند فولکس واگن باز و بسته می شوند. به این ترتیب وقتی پنجره باز می شود ابتدا وارد می شود و سپس در ریل های مخصوص نصب شده قرار می گیرد. این پنجره عمدتا برای ویلا استفاده می شود.

مدل آکاردئون

در این مدل درب مانند آکاردئون باز و بسته می شود. به این ترتیب وقتی پنجره دوجداره باز می شود، تمام ارسی ها از یک طرف جمع شده و روی یک ارسی ثابت قرار می گیرند.

مدل کمان

یکی از مدرن ترین انواع شیشه دوجداره نوع کمانی است. استفاده از مدل قوسی نمای بسیار وسیعتر و راحتی را برای افراد داخل ساختمان فراهم می کند.

الگوی چاپ شده

یکی از پیچیده ترین مدل های این گروه که نسبت به انواع دیگر پنجره های UPVC بسیار کمیاب است، پنجره مدل می باشد. باز و بسته شدن پنجره های حرارتی محوری بر روی یک خط مورب انجام می شود. آنها به دلیل زیبایی قوی ظاهری مدرن به ساختمان می دهند.



خرید پنجره دوجداره

هنگام خرید پنجره دو طرفه باید به یکسری نکات بسیار مهم توجه کرد تا در هنگام مراجعه به مرکز خرید با دید کامل و آشنایی مناسب خرید کنید.

شیشه های پنجره باید استاندارد لازم را داشته باشند و گاز آرگون بین آنها پمپ شود.

نصب پنجره ها با رعایت اصول و استانداردهای دقیق قابل انجام است زیرا در غیر این صورت باعث اتلاف انرژی ساختمان می شود.

باید نوع محصول مناسبی باشد. زیرا در آن شرایط می توان آرامش و آسایش را برای مردم ایجاد کرد.

لوازم جانبی پنجره باید با در نظر گرفتن وزن و عملکرد سنگ خریداری شود.

شیشه پنجره باید کاملاً از درجه صنعتی ساخته شود. زیرا شیشه های موجود در شیشه بری ها برای این نوع پنجره ها مناسب نیستند.

نصب پنجره های دوجداره UPVC باید توسط افراد حرفه ای و نصاب های حرفه ای انجام شود.

نوع سوابق باید با جغرافیا و اقلیم منطقه سازگار بوده و از استانداردهای لازم برخوردار باشد.



قیمت پنجره دوجداره

هزینه پنجره های تک جداره بسیار متفاوت است. عوامل زیادی می توانند بر قیمت آن تأثیر بگذارند که مهمترین آنها عبارتند از:

هر چه تعداد و اندازه پنجره های UPVC بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر می شود. اما برخی از تولیدکنندگان در صورت خرید عمده تخفیف های ویژه ای به خریداران می دهند. بنابراین می توانید محصول را با قیمت کمتری خریداری کنید.

قاب های پنجره از موادی مانند PVC، آلومینیوم و چوب ساخته می شوند که در این میان UPVC محبوب ترین و ارزان ترین قاب است که در برابر عوامل محیطی و شرایط جغرافیایی مانند آب و هوا بسیار مقاوم است.

مدل های پنجره یو پی وی سی نیز در قیمت تاثیرگذار خواهند بود. انواع مختلفی از این مدل در بازار وجود دارد و هر کدام قیمت متفاوتی دارند.

نصب پنجره دوجداره نیز هزینه جداگانه ای دارد که باعث افزایش هزینه پنجره می شود.

شیشه دوبل بسته به نوع، جنس و برند قیمت های متفاوتی دارد.

یراق آلات باکیفیت و استاندارد نسبت به سایر یراق آلات هزینه بیشتری دارند که این امر بر قیمت فروش پنجره دوجداره تاثیر می گذارد.



پایان

در این مقاله سعی شده است هر آنچه در مورد پنجره های دوجداره UPVC، انواع و مدل های آن باید بدانید را در اختیار شما قرار دهیم. همچنین با فواید این محصول آشنا شدید و اینکه چقدر می تواند شما را از هدر رفتن انرژی و صدا نجات دهد.

بنابراین، اگر به دنبال مکانی هستید که بتوانید از آن لذت ببرید و خانه خود را به مکانی آرام تبدیل کنید، مطمئن شوید که خرید پنجره های سفارشی را در اولویت قرار دهید. برای تهیه این محصولات می توانید ضمن دریافت مشاوره از شرکت درب و پنجره دوجداره تکیندوس، پنجره دوجداره را با قیمت مناسب نیز به آنها سفارش دهید.

اطلاعات بیشتر: https://upvcmaster.com/نمایندگی-پنجره-هافمن-در-کرج/





:: بازدید از این مطلب : 899
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: